torsdag 19. februar 2009

jada, jeg er her fortsatt! ;)

Her er noen bilder fra den siste tiden! : 













Nok en gang er det lenge siden jeg har skrevet her... Så nå kommer det en liten oppdatering! ;) 

Nå har jeg jo faktisk vært her i over et halvt år, og jeg merker allerede nå at de siste månedene kommer til å gå veldig fort! Jeg har nå kommet meg godt i gang med begge college-klassene mine, og det er moro å bruke hjernen og å synge litt igjen:) Det faget jeg tar to ganger i uka heter "Interpersonal Communication" og handler om kommunikasjon mellom to personer +++. Jeg er igjen den eneste som ikke er fra USA i klassen, så i første timen var alle sånn "woo, aaah, uuh". haha... Siden jeg er den eneste fra utlandet så blir jeg også brukt som eksempel flere ganger. Det gjør ingenting, og det er veldig moro å være i en skikkelig college-klasse!

I går hadde jeg gospel-kor (jeg har det på onsdager fra 18.30-21.45). Det er utrolig moro å være i det koret! Vi er ca 20 stk, og de fleste synger for full hals! - skikkelig gospel altså. Vi har lært masse sanger og det blir bare mer og mer gøy å gå der. Vi skal ha en konsert i mars, så vi øver og øver og prøver å få alt til å funke. I går fikk han alle til å synge solo på den samme sangen, og det var litt nerve-wrecking , men også moro!

I helgen som var hadde jeg min "weekend off", og da dro Josefine (norsk aupair) og jeg til byen. Live (en annen norsk aupair som jobber i New Hampshire og som tok flyet fra Norge til USA med meg) kom også til byen i denne helgen, og vi hadde det helt topp! Var utrolig hyggelig og deilig å ha en skikkelig norsk-helg. Vi brukte tiden på å slappe av, shoppe, dra ut, ta bilder og bare kose oss!

I denne uken har jentene vinterferie, noe som betyr at jeg har en litt annen timeplan enn vanlig. Foreldrene har også fri, men de jobber litt fordet og gjør litt andre ting. Er litt rart å måtte jobbe når foreldrene er hjemme, blir nesten litt kleint... eller, er litt vanskelig å forklare det, men er bare litt rart å sitte å leke boardgames med barna når foreldrene faktisk er hjemme og jeg egentlig kunne hatt fri, men sånn er det å være aupair i blandt. I dag tok jeg med barna ut (det har plutselig blitt så vår i de siste dagene, bortsett fra i går hvor det snødde da... men, det gikk vekk) så hadde vi playdate på en lekeplass rett nedi her med Mareike og hennes hostkids. Mareike er en annen tysk aupair. (Hun aupairen jeg feiret Thanksgiving hos).

hei og hå, nå må jeg gå (for å, skifte på, sengene) :)

PS: er flere som spør meg om når jeg kommer hjem, og svaret til det er i august en gang!


1 kommentar:

Ida sa...

Heeeeeei:) tusen takk for superkoselige kommentarer soete FRIDE!<3 Ser ut som at du har det ganske saa bra der du er ogsaa! saa utrolig goey at du faar sunget og at du er med i gospelkor. Vi ser det for oss og smiler! Og saa mange morsomme og koselige bilder! Rart aa tenke paa at baade du og vi er saa langt hjemmefra... Kos deg maaaassse videre<3! Klemmer fra Beate og Ida i Guatemala<3!